Semesterbilder från Skyrim

Postat: 13 december, 2011 av Nirke i Vi spelar
Etiketter:,

Jag har varit så mycket i Skyrim på sistone att jag inte haft tid att avge särskilt mycket till rapport omkring mina äventyr, men här kommer nu några semesterbilder som jag hoppas kan ge åtminstone en liten aning om hur det är att vara hjälte.

 

Jag och min bästis

Alma och eldbruden

Här är alltså Alma (det är jag) och hennes bästis, eldbruden. Eldbruden är sjukt användbar och trevlig att ha med sig i princip hela tiden. Här står de nere i någon typ av grop och har det trevligt, sådär som hjältar ibland gör. Lägg märke till den nakne döde mannen i bakgrunden. Jag hittade honom sådär, jag lovar!

 

Alma dödar en drake

Alma är en hjälte

Här kan man se hur Alma har ihjäl en drake genom att käckt hoppa upp på dess huvud och medelst sitt magiska supersvärd ha döda den på ett spektakulärt sätt! Eldbruden syns inte på bilden, men jag kan garantera att hon stod straxt utanför bild och såg eldfängd ut. Så kan det vara, en vanlig dag i Skyrim.

 

Helvilt i Whiterun

Helvilt i Whiterun

Brandröken håller här på att lägga sig som en blöt filt över Whiterun. Mitt hus är det andra från höger. Där inne finns vid tillfället då bilden togs kompisen Lydia, men varken jag eller Alma gillar henne någe vidare eftersom hon alltid står i vägen när hon får följa med ut på äventyr.

 

Farlig drake

Farlig drake, igen!

Det är lite mörkt, så man kanske inte kan se, men här är ännu en drake och möjligen ännu farligare för den har ett eget namn! Alma gjorde processen kort med den, även om den var väldigt läskig ett tag. De glada färgerna längst ner i bilden indikerar att alla vitala värden är bra!

 

Glad att vara hemma

Glad att vara hemma

Här har jag och Alma tagit oss tillbaka hem till Whiterun igen, och allt är som tur är som det alltid varit. Man kan se att Alma är riktigt glad, som hon glädjeskuttar! Föga anar hon att ännu en drake väntar bakom bergen…

 

Terränghästen

Terränghästen

Jag och Alma var lite oroliga innan vi skaffade husdjur att hästar skulle vara för dåliga på att klättra i bergen för att vara användbara i Skyrim. Men så var inte fallet, den här terränghästen visade genast vad han gick för! Snart har han gjort sig förtjänt av ett riktigt namn, kanske blir det Slev.

 

Nåja, fler semesterbilder kommer säkert inom kort!

Kommentera

